zoza.blogg.se

Lördag 11/1

Publicerad 2014-01-12 00:08:28 i Allmänt,

God dag
 
Jag fick i updrag att fixa text till spelet, se hur det funkar i sdl. Så jag kollade upp det och hittade att det var SDL_ttf biblioteket man skulle använda sig av. Sen började det roliga, hur många gånger kan man länka/lägga filer fel? En par gånger var svaret iaf. Har fortfarande inte helt fått till det men kommer närmare och närmare. 
 
Har lagt spelen på hyllan nu sista veckan då vi måste arbeta effektivt nu. Blev en massa krångel när vi skulle tillbaka till gotland så vi kunde inte jobba lika bra som förut med olika resedagar och dygn och allt vad det blir. Så vi ligger inte där vi ahde velat vara vid det här laget.
 
Tänkte att jag skulle försöka fixa till det här med texten nu i helgen och förhoppningsvis animationerna. Det är nåt som krånglar där som jag inte helt förstår, men det har nog med att jag inte riktigt förstår principen. Så jag ska kolla igenom det nogrannare och förhoppningsvis lista ut vad som ska göras. Particle effecten får jag nog kolla på lektion för det är bara 3D turtorials överallt.    
 
Tidigare har jag jobbat tillsammans med min kollega mer och gjort mindre uppgifter. Även om jag lärde mig mycket så är det roligare om man kan bidra med något och ta en hel del. Gäller bara att klara av det. Skrev en lite längre bloggning i dag då jag känner att det har varit lite på sistone. Det är dock inte för att vi inte har orkat bloggat, utan helt enkelt att vi inte har lyckats få så mycket gjort. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela