zoza.blogg.se

Fredag 17/1

Publicerad 2014-01-17 23:43:56 i Allmänt,

Alright, har några bra enklare particle effects som jag kollat på nu, länkningen funkar nästan. I ena jag kollat på så använde dom bara SDL som extra biblotek att länka så det var inget nytt medan det var GL, Glaut, Glu på den andra. Det vart något fel dock med LPCWSTR på alla strings och 2 ställen till(str är ju för string så), man kunde tydligen lösa det att sätta ett "L" framför stringen för attt få den att gillas för en Long pointer constant wide string.
Så dom sista 2 felen vet jag inte vad det är just nu då det inte är char/strings och jag vet inte om det skulle hjälpa med ett "L" nånstans så vet jag inte vart det skulle vara heller. Så det är väl det jag ska kolla imorgon innan vi ska börja sätta ihop text m.m imorgon i vårt project. Jag gillar att kunna hålla på att testa mig fram har jag märkt för att se vad allt har för funktioner med nya program. Det blir dock lite svårare att göra det när man inte kan starta programmet :P Nu ska jag sova, god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela